Això s'ha acabat?

viernes, 24 de septiembre de 2010


10 comentarios:

Sergio dijo...

La teva idea es més clara en relació amb el tema que la d'en Ramón, però no m'agrada el filtre de photoshop que has fet servir (ja saps que no m'agrada cap d'aquets filtres).
No point men!

Marçal dijo...

Estic totalment d'acord amb el Sergio. La foto és molt concluent en relació al repte i m'hauria fet dubtar molt més a la hora de votar si hagéssis esquivat el filtre de Photoshop.

Trobo que li resta tot l'aire natural i fotogràfic que aquesta foto mereix.

No pany!

Marc Arisa dijo...

No ha estat malalament la idea, has tingut un bon ribal.

No Point

en Sergi dijo...

Primer de tot, demanar disculpes per la meva absència en els passats reptes, per temes que ara no venen al cas no he dedicat el temps que les fotos i els seus autors es mereixen al repte.
Sense mes rodeius escric.
A primera vista m'agrada que els dos hagueu tirat per plantejaments molt diferents.
En el teu plantejament, Lluís valoro molt positivament el que hagis experimentat i hagis donat aquest fotoacabat de "comic" a la foto, per tal de mirar d'obtenir un resultat més estètic i més atractiu a primera vista, crec que el missatge queda clar, s'ha acabat? és tot el que ens queda? ens en sortirem? pot tenir varies reinterpretacions sobre una mateixa base. Haig de puntualitzar que pel meu gust potser veig la nevera massa desatretzada, potser tot respira un punt poc espontani, però de totes maneres, crec que és bo deixar-nos anar per mirar de provar coses noves, felicitats!

en Sergi dijo...

he escrit el meu comentari sense llegir els que havíeu fet, però no entenc perquè el fet d'utilitzar un filtre concret per donar un acabat X a la imatge us pot condicionar tant, jo crec que si l'autor decideix aplicar un fotoacabat concret a la imatge ho hem de valorar com un element més de la mateixa, i si que es veritat que la majoria de les vegades el resultat tendeix a respirar antinaturalitat i prefabricació, però penso que es interessant experimentar per tal d'obtenir nous resultats, entenc que potser els que tenim més "callo" amb el photoshop segurament és un recurs que tenim oblidat i fins i tot mal vist, però jo personalment com ja he comentat valoro l'"atreviment" per sobre del resultat.

Apa obro el debat a veure que n'opineu!

Sergio dijo...

Els filtres son eïnes molt útils pero, al contrari del que sembla a primera vista, donen molta feina a l'hora d'intentar aconseguir que quedin bé.

Aplicar un filtre sense treballar fa veure massa el llautó, no acaba de semblar mai l'autentic efecte que volem fer, només ens ho recorda.

Fer servir un efecte sense treballar-ho normalment embruta la imatge sense aportar res de contingut. I tot a d'anar en funció del contingut.

També he de dir que cada cas es diferent i que hi ha excepcions a això que us dic.

En el cas d'aquesta foto, realment no hi veig perque ha de tenir un efecte de rascat (o de "no se ben be que"), ja que no m'aporta res a la idea que es vol mostrar.

Ale, la meva humild opinió.

Lluis-T dijo...

Sergi,
està molt bé que hi hagi debat sobre les fotos i els recursos que s'han fet servir.
Estic molt d'acord en el que dius i possiblement he sigut masa atrevit en la utilització d'un recurs de photoshop que no domino. Però també crec que s'ha de jugar i en aquest cas vaig arribar a aquest efecte una mica per casualitat i vaig trobar que el resultat no era tant dolent, i, amb intenció d'atreure al meu terreny als cinèfils vaig pensar que li donava un toc al estil "A scanner Darkly", , que obviament nomès he vist jo, jaja
En cualsevol cas, ja anava avisat de reptes anteriors, que no em votaries amb aquests experiments!!!!
Salutacions y gràcies pels comentaris/valoracions

Grey dijo...

Això del repte es molt punyeteru lluis.

Amb filtres no agrades a uns, amb formats poc formals no agrades a altres, si tires de classicisme patam, si innoves patum... No plou mai a gust de tothom, però el que compte es atrevirse a fer per aprendre i a arriscar encara que puguis perdre vots.

La teva idea es molt directe. Va al gra i no dona peu a dubtes. L'acabat el trobo interessant, encara que potser jo el faría servir per un altre fotu, amb un altre repte, no se, que em lligues més.

M'agrada l'imatge. La trobo resultona, però potser per la poca rel·lació que hi trobo entre el contingut i l'estetica, em fa notar una mica el que tu mateix confirmes, que el filtre ha arribat aquí una mica per casualitat.

Felicitats pel repte i sobretot per l'esperit d'aprenentatge que compartim!!!

Xesca dijo...

Estic molt d'acord amb tot el que diu en Grey.

Queda clar que mai plou a gust de tots i que un artista no pot crear condicionat a les crítiques.

Cada un tenim un discurs, una visió, comprensió, percepció, etc. diferents, i és impossible que res agradi a tothom. Per tant, pel que a mi respecta, si l'acabat que li has donat a la teva imatge et satisfeia a tu que n'eres el creador, per a mi és el que compte.

D'haver estat a temps de votar, ho hagués fet per la d'en Grey, però no pas per les eines que has utilizat, sinó perquè el seu discurs m'ha atret més.
Potser és que li dono més importància al missatge que a la tècnica.

Per cert, m'encanta la sensació de transparència del tomaquet! :)

en Sergi dijo...

estic d'acord que els filtres són una arma de doble fil, però també dir (amb un atac de sinceritat absoluta i que espero que no molesti a ningú) que molts cops em fa mandra/ràbia/comespuguidir votar als fotògrafs més "experimentats" (no sé si seria la paraula més adient) perquè les seves fotos són sempre similars (un cas pràctic perfecte del que dic serien les meves fotografies, sempre vaig en una mateixa direcció i entenc que molts cops faci cosa premiar una foto que ja t'esperes) es per això que l'atreviment dels que experimenten i miren de creuar noves metes crec que s'ha de valorar més.
Personalment vaig votar en Ramón una mica a contracor (ja veia que guanyaria i ja sabeu com m'agrada portar la contraria...) perquè la teva foto em va agradar, em va semblar molt atrevida, però en un atac de sinceritat vaig votar la que em va agradar més, vaja vull dir que no vaig votar en cap cas en Ramón per desmèrit teu.