Submergir

sábado, 17 de abril de 2010

12 comentarios:

Xesca dijo...

Visualment és una imatge bastant atractiva però "poc submergida".

Potser és que no pillo la idea...

Sergio dijo...

Si noi, quina definició! Però l'enquadrament no em convenç...

No point

Lluis-T dijo...

vull premiar la teva aventura en el món pixar i diria que en aquesta imatge has invertit una bona pila d'hores. potser no encaixa am el verb "submergir" però es una imatge prou atractiva. m'agrada molt el perfil il.luminat de la aleta de tauró inferior. has aconseguit recrear prou bé la atmosfera sota el mar.
PUNT

Marçal dijo...

És evident que estan submergits i aqui mateix rau el problema. És una foto a la pantalla de la tele? És bonica però m'hi falta més de la teva part.

Damián Costa dijo...

PUNT!

En aquest cas, crec que t'has apartat una mica del tema (malgrat la implicació tácita de fer una "foto" sota l'aigua) i que li falta una mica de treball a l'escenari que has recreat. Però, fugint del principi de "No retoc" que fa temps que no esgrimeixo, crec que has de continuar investigant aquest món en 3D.
Així que aquest punt per animar-te a continuar.

Per una altra banda, crec que l'Arnau ha passat d'una fotografia que obligava una mica a pensar, llegir i interpretar, a una altra de lectura directa i més fàcil. No sé si serà pel debat que es va generar (fins i tot en el dinar del dissabte) o per una el·lecció indepente i personal.
De totes maneres l'ambientació m'ha agradat i crec que es una bona foto.

Marc Arisa dijo...

Molt currat, però no veig la part fotogràfica de la imatge, crec que es massa digital... m'agraden les fotos amb afegits digitals o retocades, però partim que es un repte de fotografia, no?
Tot i així esta molt ben aconseguit.

No hi ha pany

en Sergi dijo...

one more point

cmntez@gmail.com dijo...

No sé quin debat hi va haver dissabte. Però a jutjar pel comentaris deu ser el debat que genera el CGI vs fotografia. Deixant de banda la meva imatge que encara està lluny d'allò que espero del CGI i veient les imatges que van generant-se alvoltant nostre estaria bé fer un debat sobre el tema. Actualment, moltes de les imatges d'alguns sectors de la publicitat estan generades per CGI i gràcies al fet que la fotografia ha sigut embrutada amb photoshop ha ajudat a que no siguem capaços de distingir-ho. La imatge de l'Arnau és una imatge digital. Tan senzill com que el soport que fem servir és digital. Voler fer una imatge en CGI amb semblança de fotografia és llençar-ho tot a la brossa. Però reconec que en els primers passos en aquest món, com a fotògraf químic, costa més adaptar-se a la perfecció visual que qualsevol altre que no ho hagi sigut. Però la qüestió és també, una pel-lícula en blue-ray és menys pel-lícula? No deixa de ser una seqüència com la meva imatge ho és a una fotografia.
L'alta definició no és sinònim de no real sinó al contrari i de fet hi han imatges al repte que ho demostren. Donat l'aire i normes del repte està bé el resultat perquè també ho prefereixo així però no així el nivell de comentaris perquè són pocs els que han jutjat la imatge sense tenir en compte el procés. Més feina o no? Demà trigaré menys.
Per cert, el dia que les càmares no tinguin objectius i no existeixin les aberracions, algú de vosaltres anirà al photoshop per fer una imatge fotogràfica? Potser si, jo aposto i he apostat per l'evolució d'una imatge des d'el principi i ara que començo a endinsar-me en el CGI aposto en quant és possible per ell. Mai em ficaré a nedar amb taurons! Però si puc dir que aquesta imatge l'he fet jo.
L'altre dia en una conferència de CGI en la qual hi havien fotògrafs va haver un cert debat també i es què el CGI genera imatges i debats.
Això sembla "30 minuts".
Bon repte Arnau!

Damián Costa dijo...

No! No! El debat es referia a les imatges del repte anterior (perdó, si ha semblat que fos d'aquest) ja que es va donar al migdia i encara no hi havien fotos penjades.
El debat va ser sobre les fotografies amb una lectura més directa versus les que necessiten una interpretació personal. Tot arrel de la foto de la setmana passada de l'Arnau.
Però el que tu planteges també és interessant. I ho he dit jo, sí señor, que m'agraden les fotos poc retocades.

cmntez@gmail.com dijo...

Vale, noi! I perquè no es fan aquests debats en virus nits? De totes formes jo llenço el debat al cap i a la fi és una altre forma d'aprendre.

Sergio dijo...

Quan portis uns anys fent CGI i dominis com els de Pixar tornaràs a agafar la càmera de fotos amb més passió, per que sortir a fer fotos no te res a veure amb fer fotos dintre d'un mon virtual. Son dues coses diferents i segur que amb punts de fusió, amb avantatges i desavantatges a cada una d'elles.

A mi em sembla fantàstic fer servir els dos mitjans i fins i tot fusionar-los. També vaig presentar una proposta fa temps que tenia més d'il·lustració que de foto i a tothom li va sembla correcte.

Ànims en tots els camps creatius possibles!!

Xesca dijo...

Hola Cris (i resta del grup),

Fa dies que vaig llegir el comentari que vas deixar però no ha estat fins ara que m'hi he pogut posar.

Sento que els comentaris no t'hagin ajudat massa així que, encara que tard, et deixo el meu.

A mi la teva imatge m'agrada i molt, independentment de com estigui aconseguida i les hores de feina que t'hagi comportat.

El CGI és (per desgràcia) un món desconegut per a mi (encara) però en el que em penso "submergir" així que en tingui l'oportunitat, per això els meus comentaris no poden ser en cap cas tècnics sinó que son comentaris de simple espectadora profana en la materia.

Si no la vaig votar no va ser perquè no fos una imatge real, ni molt menys, sinó perquè no hi vaig acabar de trobar el concepte objecte del repte.
Per a mi qualsevol modus d'expressió en aquest sentit és ben vàlit.

Reals o no, el que esta clar és que a l'imatge hi ha dos taurons i part d'un tercer, sense haver de jugar a les endevinalles o fer ús de l'intuició. Una imatge virtual capaç de generar sensacions i emocions, tant o més vàlida que una real, precisament per ser inventada.

Bé, no sé si m'he explicat massa, ni si aquest comentari et servirà massa de res però... Ho he intentat.
Personalment et diria que, si us plau, continuis sorprenent-me/nos amb la "materialització" dels productes de la teva imaginació i creativitat.

Salut per tothom!