Repte CXXVI: "Secuestrador"

viernes, 15 de enero de 2010

10 comentarios:

Lluis-T dijo...

això si que es puntualitat, enhorabona per complir amb els divendres de presentació!

Xesca dijo...

:) Gràcies!

Damián Costa dijo...

Cierto!!!

Es duro celebrar la puntualidad a estas alturas, pero es de valorar. Sólo espero que no te quedes sola.

Petonets per tots els virus.

Marçal dijo...

La veritat és que em costa molt aquest tema. Se'm fà difícil valorar la foto d'un cosa repugnant en si mateixa. Dit això penso que en Markitus ha recreat un ambient que ràpida i inequivocament ens evoca al secuestrador. La seva funciona sense títol mentre que la teva el necessita.

No hi ha punt...

Sergio dijo...

Molt bona foto la veritat. Molt interesant el "viñeteado" del voltant i la desaturació. Però en Markitus ha donat fort ;)

Lluis-T dijo...

Un bon punt de vista però en la meva opinió en els elements de la imatge el candau te un tamany excessiu. A nivell de composició, tampoc m'acaba d'agradar que estigui tan centrada i no veig que el virat afegeixi res, (ni tampoc li treu). No hi ha pany!

Damián Costa dijo...

Avui ja és demà, així que vaig a comentar...

M'ha agradat molt la teva foto Xesca. Potser l'enfoc del Markitus és més directe, explica una cosa que ja ens podíem imaginar abans de veure la seva foto: és una de les imatges que ens ha incorporat el cinema al nostre imaginari. Pero a la teva li trobo més significats: potser la mà del segrestador que tanca a la seva segrestada (veus com funciona l'imaginari cinematogràfic? per què no ho he exemplificat amb el segrest d'un home?), potser és la metàfora d'un pany com alguna cosa que ens prohibeix sortir de nosaltres mateixos i relacionar-nos amb altre gent, potser són les dificultats que ens posem nosaltres mateixos en les nostres relacions personals,...
A la teva fotografia he trobat moltes més lectures i aixó m'ha agradat més que l'opció més directe del Mark. Però t'has enfrentat amb un monstre. L'ambientació que ha acoseguit el Mark i el treball de pre-producció (del de post-producció no penso dir res en cap dels dos casos, perque ja m'han tirat prou els trastos amb aquest tema) són impressionants.

De totes maneres, crec que és collonuda la teva foto, Xesca. Però estic amb el Lluis, el virat no l'he entés. Encara que a mi no hem molesta el centrat de la imatge.

Vale Lluis, no me puedo aguantar: ¿alguien se atreve a hacer un reto que se titule "Sin photoshop"? Me lo podéis hacer a mí (pero no esta semana que me voy fuera a final de semana). Jeje.

Marc Arisa dijo...

Demián la teva proposta em sembla collonuda, si la setmana que ve encara segueixo victoriós segurament sigui el nou repte, però o tinc xungo.

També ets dels pocs amb qui encara no he tingut l'honor de fer un VS.

Xesca dijo...

Hola!!!

Moltes gràcies pels comentaris.
Us explico una mica la foto i això del virat.

Divendres al matí encara no tenia foto. Era a Osona amb poc més que el portàtil, la càmera i "lo puesto", i sense cap "idea brillant" al respecte.

Passejant per Manlleu abans de dinar, vaig topar-me amb una fàbrica derruïda. Els murs exteriors també estaven derruïts però la gran portalada de ferro restava en peu, tancada amb pany i clau, i amb la cadena i el candau de l'imatge.

Em va frepar lo irònic de la situació i em va donar per pensar, per exemple, en que per obrir un candau és necessaria una clau però no pas per tancar-lo.
Qualsevol el pot tancar però només qui tingui la clau corresponent el pot obrir (sense violència, es clar).
I això em va portar al "segrestador", suposo que influenciada per la paranoia de que s'esgotava el temps i jo no tenia foto :S

Lo del virat ho vaig fer perquè no m'agradava el color gris clar de la porta i la meva mà tan blanca. A més, el dia era molt nùvol i l'imatge era molt plana, per això també vaig afegir-li el "vinyetejat", i vaig pensar que un to fredament verdós li donaria un toc desagradable i repulssiu.

Lluís, no és que el candau sigui gran... és que la meva mà és petita :)

Damià, això que proposes del repte "Sin Photoshop" seria genial però per a participar-hi tots ;)

Salut companys i moltes gràcies!

Marc Arisa dijo...

Estic totalment d'acord amb la xesca de que podríem fer un repte en el que participéssim tots, rollo repte 100, amb el tema "sense photoshop".
Jo voto SI a un repte comunitari.

Respecte el que has explicat de la historia de la foto potser hagués estat collonut fet la foto a la fàbrica, sense cap figura humana... nomes es una idea.