Repte CLXX: "Antagònics"

domingo, 28 de noviembre de 2010

9 comentarios:

Sergio dijo...

Punt!

Tot i que estic una mica en contra de les seqüencies i tot i que no acabo d'entendre que hi ha a la foto, m'ha engaxat molt la imatge, es una mica raro perque no acabo d'entendre la relació amb el repte (perque no se ben be que es el que hi ha al got, una birra? oli i aigua?), tot i així sento que et mereixes el punt... :S

Marçal dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Marçal dijo...

Suposo que el que ens mostra el Damià és la transició que hi ha entre un buit i un plè. Certament les imatges dels extrems són antagòniques a cert nivell.
No sé dir de què ni crec que calgui. És curiós que el format de cada seqüència sigui una mica rectangular...
Aquesta sensació de moviment que agafa tot plegat crec que és una bona manera mostrar l'experiment.

1 punt

Lluis-T dijo...

vaja, vaja... jo diria que això és una moneda d'1 o 2 euros girant. Per tant entenc que vols transmetre la idea de les dues cares d'una moneda, l'antagonisme. També veig una referència al "caballero oscuro", quan Harvi Dent troba la seva altre cara de la moneda, el seu alter ego(antagonic). Hem quedo amb el missatge però en la part negativa no entenc perque cal una seqüència per expresar aquesta idea i de l'altra la part tècnica flueixeta.
PUNT.

Gerard dijo...

M'és difícil decidir-me entre les dues imatges.
L'una m'atrau per la part estètica molt ben trobada, l'altre pel missatge directe i clarament relacionat amb el tema del repte.
Finalment em quedaré amb la foto del Damià per l'aspecte quasi pictòric aconseguit mitjançant la fotografia.
M'agradaria però tenir una explicació sobre què hi ha a la imatge i quin és l'antagonisme que s'hi amaga.

Punt!

Damián Costa dijo...

Hola a tots.

Com en Lluis ha dit, es tracta d'una moneda de 2 € ballant, símbol dels 2 antagonistes que -malgrat està sempre junts- mai es poden trobar. És evident la referència a Harvey "Dos Caras" Dent de Batman, però aquesta vegada no he volgut buscar-la, encara que sabia que era molt difícil lliurar-me d'ella.

Aquesta és la vessant del contingut referent al tema del repte. La que es refereix al continent, en Marçal s'ha apropat.

Volia trobar l'antagonisme entre el "buit" i el "ple", el "visible" i l'"invisible", entre la imatge de l'esquerra (més difosa) i la de la dreta (més visible). Sabia que una moneda girant em podria donar aquesta sensació: al principi gira més ràpid i és més difícil de veure, i a mida que va parant-se es fa més visible.

El fet de no fer una fotografia final totalment nítida va ser per no prendre part per cap de les dues parts: la cara o la creu.

Per aixó, l'el·lecció de fer-ho en format seqüencial. Va ser per intentar fer que l'espectador fes servir la imaginació per apostar en el resultat final: si surt cara o creu. Mollant-se així a l'hora d'interpretar en què acabarà la seqüència.

En aquest repte volia probar una cosa que mai havia fet en aquestes trobades setmanals: fotografiar una cosa en moviment, tot intentant tenir el control de la situació (il·luminació, moviment, encuadrament,...). La veritat és que les limitacions de llum i coneixements m'han fet trobar alguna idea que desconeixia (fins i tot vaig il·luminar amb la pantalla de l'iMac, jeje), però crec que he aprés alguna coseta.

Sergio dijo...

Ara veig la moneda.

Només vull dir que el repte d'aquesta setmana m'ha agradat molt, sobretot perque les dues fotos están molt treballades en algún sentit (concepte o tècnic).

Molt bon repte!

Xesca dijo...

Perdoneu que no hagi comentat i agrait els vostres vots/comentaris abans però vaig una mica embolicada.

Damià, olé tus OO.
Fins que en Lluis no va suggerir lo de la moneda, no la vaig veure. A les hores em preguntava com no l'havia vist abans... Curiós i molt enginyós.

Felicitats!

Salutacions

Grey dijo...

Tot i no agradar-me les sequencies ni les imatges tant petites, aquí s'ha de reconeixer una molt bona idea i molt representativa del tema del repte.

Felicitats, molt ben pensat.